Револуционарно откриће: Пронађен најстарији предак човjека

Агенције
Револуционарно откриће: Пронађен најстарији предак човjека

Научници су открили најстаријег претка човjека и многих других живих створења.

Они су пронашли фосилизоване трагове 540 милиона година старог створења и то "изузетно добро очуване".

Микроскопска морска животиња најранији је корак на стази еволуције који је довео до појаве првих риба и напослетку човjека.

Детаљи о овом открићу у централној Кини објављени су у часопису "Nature".

Истраживачки тим каже да је Saccorhytus најпримитивнији примјер категорије деутеростомија, претка широког спектра живих створења, укључујући и кичмењаке.

Saccorhytus је био дугачак свега један милиметар и живио је између честица пјеска на морском дну.

Студију су спровели стручњаци из Кине, Велике Британије и Њемачке, а међу њима је био професор Сајмон Конвеј Морис са Универзитета у Кембриџу.

"Голим оком, фосили које смо проучавали изгледали су као црна зрнца пјеска, али под микроскопом су ‘оживјела’", рекао је Конвеј Морис за ББЦ.

"Сматрамо да су ове деутеростомије примитивни почетак многих живих бића, укључујући и људе. Све деутеростомије имале су заједничког претка, а мислимо да је ријеч о Saccorhytusу".

Ово створење било је прекривено танком, релативно флексибилном кожом и мишићима, а сматра се да су се кретали мигољењем, баш као и црви.

Истраживачи кажу да су њихова најизраженија карактеристика огромна уста кроз која су "усисавали" честице хране.