Рак заустављају преко ДНК

Агенције
Рак заустављају преко ДНК

Москва - Стручњаци Института за цитологију и генетику, који је сибирски дио Руске академије наука, развили су нову методу лијечења рака, базирану на открићу маркера матичних ћелија рака те њихових специфичних својстава.

Њихови експерименти на лабораторијским мишевима, показали су да је могуће зауставити раст ћелија тумора уз помоћ ДНК заједно у пакету с хемотерапијским лијеком.

- Матичне ћелије које иницирају тумор имају изразита обиљежја - рекла је др Евгениа Долгова, која учествује у тој студији.

Управо та особина омогућује руским научницима да пронађу те матичне ћелије унутар самог тумора.

Руски научници су у ДНК сонду убризгали специфичну флоурокроматску боју, а ћелије, које су примиле фрагменте тог ДНК, почеле су свијетљети црвено у одређеном спектру. То је уједно помогло и у њиховом лоцирању и идентификовању.

Током експеримената, научници су открили да фрагменти убризгане обојене ДНК које хватају матичне ћелије рака у себе, након излагања тих матичних ћелија тумора хемотерапијском лијеку циклофосфамиду, може изазвати престанак рада тих матичних ћелија. То заправо значи да се тумор више не може обнављати, односно да одумире након одређеног времена. Мишеви излијечени том терапијом, накнадно су током размножавања добили у потпуности здрав подмладак.