Прве фотографије уловљене звијезде репатице

techtimes.com
Прве фотографије уловљене звијезде репатице

Сонда Rosetta коначно је успоставила контакт с кометом 67/П Чурјумов-Герасименко , а послала је и прве фотографије.

Rosetta је лансирана ка комети 2. марта 2004. а 4. августа ове године приближила се комети на исто растојање, као што је оно између Земље и Међународне свемирске станице.

Са те удаљености, направљене су веома детаљне, прве фотографије комете.

Главна летjелица тренутно кружи на удаљености од око 96 километара од површине комете, а постепено ће се спуштати на мање од 10 км и притом биљлежити све детаље о Чурјумов-Герасименку. У прилогу можете погледати визуелизацију кружења сонде око комете, коју је NASA представила почетком године.

Међутим, право узбуђење настаће када се на површину комете спусти и мали робот Philae, са бушилицом која ће скупљати узорке комете. Такође, научници ће моћи да завире у њену унутрашњост, када орбитер буде био на супротној страни од мјеста спуштања робота. Наиме, он ће слати радио таласе кроз срце комете, а Philae ће их рефлектовати назад, баш као што ЦТ скенер чини са људским тијелом.

Захваљујући томе, научници ће моћи да открију да ли је комета сачињена из једног или више малих дијелова.

То је само дјелић свега онога што ће бити откривено овом мисијом.

Иначе, комете се обично сматрају “прљавим грудвама леда”, што великим дијелом и јесу – чини их лед, смрзнути угљен диоксид (суви лед), амонијак и прашина.

Сви ти материјали се загријавају како се комета приближава Сунцу, па она за собом може остављати један или више “репова”, који јој даје карактеристичан изглед.

Rosetta тренутно испитује комету уз помоћ ултраљубичастог спектрографа под називом ALICE. Овај уређај требало би да открије температуру на којој се комета формирала.