Прошло је 40 година откако су јапански астрономи послали поруку у свемир, данас се надају одговору

GS
Foto: Instagram

Научници се надају да ће ускоро примити поруку од ванземаљаца, након што су чекали 40 година. Но шансе су мале: низ радиосигнала, укључујући 13 цртежа који илустрирају историју Земље и изглед човјечанства, послан је звијезди за коју се чини да нема ниједну планету.

Звијезда удаљена 16,7 свјетлосних година

Прошло је 40 година откако су јапански астрономи Масаки Моримото и Хисаши саставили поруку којом желе показати какви су људи и како функционира живот на Земљи те је послали у свемир. Учинили су то помоћу телескопа на Универзитету Станфорд и послали поруку Алтаиру, звијезди удаљеној 16,7 свјетлосних година која потенцијално може имати живот око себе.

Деценијама касније, тим предвођен Шињом Нарусавом с Универзитета Хјого користиће велики јапански телескоп како би покушао видјети има ли каквог одговора и радиосигнала на поруку из 1.983 године. Астрономи вјерују да је могуће да би одговор стигао сада, с обзиром на удаљеност до звијезде и вријеме које је протекло, пише Индепендент.

Они ће ослушкивати поруке које долазе са звијезде данас, 22. августа, постављајући антене широке 64 метра. Тај је датум одабран због његове важности за јапански фестивал звијезда Танабата, који симболично слави сусрет двају божанстава Орихимеа и Хикобошија, од којих потоњег представља Алтаир.

Нарусава се нада да су ванземаљци негдје вани и да је порука стварно могла бити послана ванземаљском животу око далеке звијезде.

- Велики број егзопланета откривен је од 1990-их - рекао је за јапанске новине ''Асахи Симбун'' и додао:

- Алтаир можда има планету у чијем окружењу може постојати живот.

Вјерују у ванземаљце

Изворна порука послана је 15. августа 1983., у склопу сарадње с јапанском седмицом антологијом стрипа. Али покушај контактирања ванземаљаца никада се није чинио посве озбиљним, па је мало вјероватно да ће сви укључени научници бити разочарани. Године 2008., када је е-пошта откривена, Хирабајаши је признао да су били био под утјецајем алкохола када су дошли на идеју слања поруке према Гизмоду у то вријеме.

- Вјерујем у ванземаљце, али их је јако тешко пронаћи - рекао је тада. Такође је истакнуо да је примио низ порука од школараца о поруци, због чега се исплатило послати је, пише Тпортал.