Пронађен џиновски црв који сам себи прави кућицу VIDEO

Агенције
Пронађен џиновски црв који сам себи прави кућицу VIDEO

Живо створење дугачко око 90 цм, са љигавом, сјајном црном кожом, изгледа као нека неман из научнофантастичних филмова, али је то заправо џиновски бродски црв.

Пронађено у блату у плиткој лагуни на Филипинима, ово створење никад није описано у науци, иако се за његово постојање зна 200 година, захваљујући фосилима тог црва.

"Иако људи знају да ове животиње постоје, ништа нисмо знали о њима", каже Ден Дистел са Нортвестерн универзитета и један од аутора рада објављеног у часопису "PNAS".

"То је мистериозан организам."

Дистел истиче да су научници на основу фосила описали ово створење, али да су тек сада биолози добили прилику да га виде живо.

Купхус полyтхаламиа, како гласи латински назив овог црва, живи у блату унутар тубе од калцијум карбоната коју само лучи. Туба му служи као "кућица", а када је прерасту, црви отварају један њен крај, продуже је и поново запечате.

Крај тубе је у облику слова Y, а кроз два сифона необично створење усисава и избацује воду ради дисања.

Иако је познат као "бродски црв", по рођацима чија се исхрана састоји углавном од влажног дрвета, ова животиња је у ствари врста шкољке.

Пошто су заједно с тубама закопани у блату, практично су невидљиви за рониоце истраживаче. Међутим, овог пута су пронашли десетак туба и једну од њих отворили.

Истраживања су показала да ова шкољка не једе блато, него зависи од бактерија које живе у њеним шкргама и које користе водоник сулфид из воде као извор енергије. Та енергија се затим користи да угљен диоксид претвори у нутријенте за црва.

Дистел додаје да ово откриће много доприноси разоткривању еволуције симбиотичке везе између организама који зависе од сулфида и других створења.

За мене је ово било као да сам пронашао живог диносауруса - нешто о чему знамо само на основу фосила.