Ово је предак свих животиња на Земљи?

Newser
Ово је предак свих животиња на Земљи?

Морски сунђери не добијају превише поштовања, међутим, људи и свака друга комплексна животиња на свету можда им дугује своје постојање, судећи по новом истраживању.

Научници вjерују да су примитивне верзије морских сунђера, које могу да преживе у води без много кисеоника, помогле обогаћивању морских дубина кисеоником конзумирањем органских материја, стварајући тако идеалне услове за остале животне облике и њихову еволуцију, наводи се у прилогу телевизије Fox и додаје да би они могли да буду „Животињска Ева" од које су све данашње животиње еволуирале.

„Постојало је довољно кисеоника у површинским водама океана скоро 1.5 милијарди година прије него што су прве животиње еволуирале, али су мрачне дубине океана биле ускраћене", тврди главни аутор студије објављене у журналу „Nature".

Дубоки океани постали су богати кисеоником прије 600 до 700 милиона година, а први животињски фосили стари су око 650 милиона година, а истраживање сугерише да су „прве животиње били активни агенти који су обогатили океан кисеоником", стоји у студији.