Ово је најхладније мjесто у универзуму

Time
Ово је најхладније мjесто у универзуму

Погодити најтоплије мjесто у универзуму није толико компликовано – језгро велике звијезде или диск гаса који је загријан на милионе степени док покушава да се угура у супер-масивну црну рупу. Међутим, знатно је теже замислити најхладније мјесто у универзуму.

Можемо помислити да ће жива у термометру отићи доле колико год је могуће у бескрајној тами између звијезда, али нећемо бити у праву.

Најхладније мјесто у универзуму, судећи по научницима који су користили најновији џиновски телескоп, је Бумеранг небула, облак гаса који избацује умирућа звијезда удаљена неких 5.000 свјетлосних година од нас.

Интергалактички простор без сумње представља хладну средину са температуром од -270 степени Целзијуса. Међутим, дијелови Бумеранг небуле могу имати температуру и до -272 степена Целзијуса.

То је отприлике 2 степена изнад апсолутне нуле, најниже могуће температуре судећи по законима физике.

Ова вест није оно што је најзанимљивије у вези са овим открићем, то се десило 1995. године када су астрономи покушавали да открију како је ова небула добила свој облик који више подсјећа на лептир машну него на бумеранг.

Они су ка облаку усмјерили телескоп који тражи и најмање трагове радијације које емитује материја на супер ниским температурама, и открили да је Бумеранг хладнији од и од космичке радијације која је преостала након Великог праска, до тада најхладније ствари познате науци.