Откривене стијене у Шкотској показују да на Марсу има живота?

Агенције
Откривене стијене у Шкотској показују да на Марсу има живота?

"Марсотреси" који се дешавају на Црвеној планети могли би да представљају важан извор живота за ванземаљце, показало је најновије истраживање.

Стијене пронађене у архипелагу Спољашњи Хебриди, тачније на острвима Бара и Јуист, указале су на то да би на Марсу могао да постоји живот.

Научници су истраживали како стијене реагују на подрхтавање тла које може да проузрокује настанак водоника у Земљиној кори.

Исте врсте земљотреса, познате још и као "марсотреси", догађају се на Црвеној планети, а могли би да допринесу стварању услова за настанак ванземаљских облика живота с обзиром на то да би водоник могао представља важан извор њихове енергије.

"Водоник ситним микроорганизмима служи као гориво, што значи да би микроорганизми могли да живе на водонику насталом као посљедица сеизмичких активности", рекао је професор Џон Парнел са Универзитета у Абердину.

"Овај модел могао би да се примјени и на друге стеновите планете. Уколико на Марсу као посљедица ‘марсотреса’ настаје водоник, могао би да храни живот на његовој површини", закључио је научник.

Америчка свемирска агенција (НАСА) нада се да ће успијети да измјери ове сеизмичке активности током мисије InSight коју би требало да спроведе 2018. године.