Откривене планете сличне Земљи

Aгенције
Откривене планете сличне Земљи

Вашингтон - Потрага за далеким близанцима планете Земље резултовала је открићем два занимљива кандидата који имају одговарајућу величину и удаљеност од своје матичне звијезде, због чега би се могло очекивати да на њиховим површинама има воде у течном стању, пренијеле су агенције.

Научници кажу да су ове планете удаљене 1.200 свјетлосних година од Земље, али да их није могуће детаљно испитати садашњом телескопском технологијом.

- Ово су до сада најбољи кандидати за настањиве планете - изјавио је Бол Боруки, вођа Насиног тима који користи свемирски телескоп “Кеплер”, пренио је Би-Би-Си.

Ова опсерваторија до сада је потврдила постојање више од 100 нових свјетова изван нашег Сунчевог система од када је основана 2009. године.

Двије нове планете откривене су у групи од пет планета које круже око звијезде која је нешто мања, хладнија и старија од Сунца. Звијезда “Кеплер-62” налази се у сазвјежђу Лира.

Двије планете сличне Земљи добиле су имена “Кеплер-62е” и “Кеплер-62ф”. Ријеч је о такозваним “суперземљама”, зато што су по димензијама веће од наше планете за око 1,5 пута.

Научници кажу да су оне стјеновите или састављене углавном од леда. Сувише су мале да би биле сачињене само од гаса, попут Нептуна или Јупитера.

Ове планете су на довољној удаљености од своје звијезде да енергија, односно радијација коју добијају са ње није превелика. Зато планете нису ни превише вруће, нити хладне.

Уз одговарајућу врсту атмосфере, могуће је да на њиховим површинама постоји вода у течном стању, што је општи услов за постојање живота, кажу научници.

Ове претпоставке не могу бити потврђене уз помоћ технологије којом данас владамо, али ће телескопи будућности, надају се научници, моћи да се пробију кроз засљепљујући сјај звијезде “Кеплер-62” и дају увид у атмосфере или чак површине ових планета.