Откривена водена планета!

РТРС
Откривена водена планета!

Астронаут који би желео да посјети планету "Gj1214b" слетио би дословно у врелу воду! За разлику од каменитих, гасовитих и ледених планета планета, какве постоје у Сунчевом систему, научници су утврдили да је та егзопланета водена, то јест да је углавном чини вода и да је окружена густом, влажном атмосфером.

Астрофизичари су потврдили откриће нове врсте планете ван Сунчевог система, углавном састављене од воде и окружене густом, влажном атмосфером.

До открића су дошли ревизијом података о егзопланети под називом-шифром "Gj1214b" коју је 2009. године открио „Хабл", телескоп америчке агенције NASA.

Соларни систем има три врсте планета: камените, налик Земљи (Меркур, Венера, Марс), гасовите гиганте (Јупитер и Сатурн) и ледене гиганте (Уран и Нептун).

Анализирајући "Gj1214b", астроном Закори Берта из Центра за астрофизику „Харвард-Смитсонијан" (CFA), показао је да је то топао водени свијет, окружен густом атмосфером.

Пречник те „супер-Земље" која је на „само" 40 свјетлосних година од нас у сазвежђу „Офиухус" (Змијоноша), 2,7 пута је већи од Земљиног, док је планета седам пута тежа од ове на којој живимо.

Обилази око своје звијезде, црвеног патуљка, на удаљености од два милиона километара, а температура планете је 232 степена Целзијуса.