Откривена планета у настајању

Агенције
Откривена планета у настајању

Сантијаго - Астрономи су помоћу снажног телескопа у Чилеу уочили први директан приказ планете која се формира око звијезде, док је још обавијена густим гасом и прашином, преносе агенције.

Међународни научни тим саопштио је да се планета од гаса и прашине формира око младе звијезде ХД 100546, удаљене 335 свјетлосних година од Земље, у галаксији Млијечни пут.

Астрономи кажу да ће планета бити величине гасног џина Јупитера, пренио је АФП.

- До сада је настанак планета била тема којом су се углавном бавиле компјутерске симулације. Уколико смо заиста открили процес формирања планете, онда ће научници први пут моћи да проучавају њен настанак и интеракцију са природним окружењем у веома раној фази - изјавио је члан научног тима Саша Куанц са Универзитета ЕТХ у Цириху.

Астрономи наводе да неколико уочених карактеристика овог призора подржавају теорију да велике планете настају сакупљањем гаса који остаје послије формирања звијезда.

Научници су уочили ову протопланету употребом камере високе резолуције, која је била повезана са телескопом у Европској јужној опсерваторији у чилеанској пустињи Атакама.

ЕСО је пројекат у којем учествује 15 држава, а обухвата неколико снажних телескопа у Чилеу, укључујући ВЛТ, најмодернији апарат ове врсте у свијету.