Откривена планета густине маршмелоуа, да се потопи у довољно велику каду – плутала би

Rts
Foto: Twitter

Астрономи су открили „најпуфнастију“ планету до сада која кружи око звијезде у фази црвеног патуљка на удаљености од око 580 свјетлосних година од Земље у сазвежђу Кочијаша.

Планета ТОИ-3757 б има пречник од 150.000 километара, што је чини мало већом од Јупитера, а око своје звијезде направи круг свака три и по дана.

Истраживачки тим израчунао је да планета има густину од 0,27 грама по кубном центиметру, око четвртине густине воде, односно слично густини маршмелоуа.

У преводу, да постоји довољно велика када, ТОИ-3757 б би плутала у њој.

Она је „најпуфнастија“ планета и најлакши гасовити џин икада примијећен како кружи око црвеног патуљка, због чега је само откриће било велико изненађење.

Звијезде у фази црвеног патуљка су најмање и најтамније звезде које претварају водоник у хелијум у својим језгрима. Иако хладније од Сунца, њихово понашање је непредвидиво због чега се планете око њих ређе формирају.

„Традиционално се сматра да се џиновске планете око црвених патуљака тешко формирају“, каже Шубам Канодиа, истраживач из Лабораторије за планетарне науке Карнегијеве институције.