Откривена нова врста диносауруса

Фена
Откривена нова врста диносауруса

Научници су идентифицирали нову врсту диносауруса из дијелова костура пронађеног у сјеверном Чилеу.

Остаци бића откривени су у пустињи Атацама, најсушем подручју на планети земљи, у близини града Цопиапо.

Стручњаци кажу да је титаносаурус који једе биљке имао малу главу и дугачак врат и необично равна леђа, јавља ББЦ.

Студије сугеришу да је створење живјело у тада бујном крајолику цвјетница, папрати и палми.

Тим који је предводио чилеански геолог Царлос Аревало откопао је остатке диносауруса деведесетих, а истраживања су рађена током раних двијехиљадитих година. Налази су објављени у часопису Cretaceous Research у понедјељак.

Остаци су, према тиму, обухватали дијелове надлактичне кости, бедрене кости и исхијума, те кичмене елементе врата и леђа. Ови остаци припрадали су малој јединки, чија се дужина процјењује на 6,3 метра.

Остаци ће на крају бити изложени у чилеанском Националном природословном музеју. Шеф музејског палеонтолошког подручја Давид Рубилар рекао је да “ово представља релевантну прекретницу за чилеанско палеонтолошко насљеђе.”

Ово је трећи титаносаурус пронађен са западне стране Анда у Јужној Америци. У Аргентини је 2014. године откривен један од највећих икад диносауруса, такође титаносаурус чија је процијењена дужина већа од 37 метара.