Откривена настањива егзопланета која кружи око два сунца

Агенције
Откривена настањива егзопланета која кружи око два сунца

Свемирска летјелица Кеплер идентификовала је и категоризовала нову егзопланету названу Кеплер-453б, а која кружи око два сунца заузимајући подручје које може да одржава течну воду, а тиме и живот.

Планете које круже око двије звијезде носе назив циркумбинарне планете, а научници су некада сматрали да се такав систем не може стабилно одржавати. Ипак, Насином Кеплеру је ово већ 10. проналазак који спада у ту групу.

За разлику од својих претходника, Кеплер-453б добија довољно сунчевог свијетла како би био смјештен у "настањивој зони". Он није преврућ нити прехладан свијет који би могао да има течну воду на својој површини, да је којим случајем сличан Земљи.

Наиме, необична карактеристика ове планете јесте то што није чврста, стенјовита планета попут Земље или Марса, већ гасовита попут Нептуна од ког је већи за 60 одсто.

Једна од његових звијезда незнатно је мања од нашег Сунца, док друга посједује само 19 одсто масе нашег Сунца док производи само 0,3 одсто свјетлости за цио систем. Такође, двије звијезде једна око друге изврше орбиту за 27 дана.

Систем се налази на близу 1.400 свјетлосних година од Земље, а дан на егзопланети Кеплер-453б траје 240 наших дана.