Откривена црна рупа најближа земљи

Срна
Откривена црна рупа најближа земљи

БЕРЛИН - Звијезде које се брзо крећу у оближњем јату унутар Млијечног пута указују на присуство црне рупе која је ближа Земљи од свих осталих, саопштили су истраживачи.

Звјездано јато Омега кентаури је скуп од око десет милиона звијезда видљивих као мрља на ноћном небу јужно од екватора.

Јато не изгледа другачије од сличних кластера када се гледа кроз мали телескоп, али нова студија потврђује оно што су астрономи сумњали већ неко вријеме - да садржи црну рупу у свом центру.

Црна рупа, која се налази на удаљености од око 18.000 свјетлосних година, налази се у средњој фази еволуције и има знатно мању масу од типичних црних рупа које се налазе у центрима галаксија.

Истраживачи кажу да се чини да је овај налаз карика која недостаје између звјезданих и супермасивних црних рупа, пренијела је агенција ПА медија.

Црне рупе су примијећене у различитим величинама, укључујући оне чија је маса око пет до 150 пута већа од Сунчеве, до супермасивних црних рупа које су по маси преко 100.000 пута веће од Сунца.

"На удаљености од око 18.000 свјетлосних година, ово је најближи познати примјер масивне црне рупе", изјавила је Надин Нојмајер, вођа истраживачке групе на Институту за астрономију Макс Планк у Њемачкој.

Супермасивна црна рупа у центру Млијечног пута налази се на удаљености од око 27.000 свјетлосних година од Земље.