Откривен доказ да је Земљу погодила велика комета

Mashable
Откривен доказ да је Земљу погодила велика комета

Тим научника тврди да су открили први конкретан доказ икада да је Земљу у прошлости погодила комета.

Након спровођења серије анализа, истраживачи су установили да су мистериозни црни каменчић откривен у Египту прије пар година у пустињи у Египту дио језгра комете.

„У питању је класична еуфорија научника када елиминишете све опције и схватите о чему се заправо ради", изјавио је вођа студије Јан Крамерс са Универзитета у Јоханесбургу.

Каменчић, који је тим назвао „Hypatia" у част древног женског математичара, филозофа и астронома под истим именом из Александрије, је окован дијамантима, што има смисла с обзиром на његово кометарно порекло.

„Дијаманте стварају материјали који у себи имају угљеник. Они се нормално стварају дубоко унутар Земље, гдjе је притисак изузетно висок, али сличан притисак такође можете да изазовете шоком. Дио комете је ударио у Земљу, а силина удара створила је дијаманте", изјавио је Крамерс.

До оог удара дошло је прије 28 милиона година у Египту, тврде истраживачи. Комета је експлодирала у атмосфери, загријавајући пијесак испод до темепратуре од 2000 Целзијуса. Ово је генерисало стварање жутог силицијумског стакла на површини од 6.000 квадратних километара.

Један комадић овог стакла чак је пронашао свој пут до броша чувеног Тутанкамона.

Комете су сасвим сигурно ударале у Земљу током дуге историје планете, али прије откривања овог каменчића, честице прашине у атмосфери и прашина богата угљеником у леду Антарктика били су једини материјал комета познат на Земљи.