Открили фосил ванземаљског организма?

Daily Mail
Открили фосил ванземаљског организма?

Структуре које подсjећају на алге пронађене су у фрагментима метеорита који је прошле године погодио Шри Ланку и доказују да живот постоји и ван свемира, тврде у новој студији.

Рад које је објавио међународни тим научника приказује слике метеорита направљене под микроскопом на којима се виде облици који подсjећају на примитивне организме.

Аутори су убjеђени да је то доказ панспермије – хипотезе да живот постоји у цијелом Универзуму и да га преносе метеорити и астероиди.

Ипак, скептици већ доводе у питање методологију њиховог рада.

Професор Чандра Викрамасинге из Бекингемског центра за астробиологију тврде да је заиста ријеч о доказу постојања ванземаљског живота.

Он је био вођа тима научника који су рад објавили у Журналу о космологији.

Истраживали су 628 камена "јасно идентификована као могући дијелови метеорита" који се распршио над Шри Ланком.

На три комада пронашли су фосилизоване биолошке структуре утиснуте у камен.

Штавише, тврде да су њихови тестови искључили могућност контаминације земаљског поријекла.

Тим је објавио слике са нечим што је према њиховим тврдњама микрофосил богат угљеником, пречника око 100 микрометара.

Још једна слика показује, како кажу, добро сачувану флагелу дугачку 100 микрометара, али пречника само два микрометра.

Истраживачи тврде да оваква конфигурација указује на то да је организам био "у области ниске гравитације и ниског притиска, као и да је исушен брзим замрзавањем", што се поклапа са условима у свемиру.

Ранија студија коју је предводио професор Викрамасинге и која је објављена у јануарском издању Журнала о космологији, такође тврди да су пронађени "микроскопски дијатоми", односно основна форма алге, у узорцима метеорита.

Међутим, професор је признао да су тада журили са испитивањима и да он и његове колеге нису сасвим сигурни да је камен који су анализирали био дио метеорита.

Како би потврдили да је заиста ријеч о ванземаљском животу, научници су мерили хемијски састав узорака, како би утврдили њихово поријекла, тврдећи да низак ниво азота искључује могућност контаминације земаљским организмима.

Професор Викрамасинге, математичар по струци, тврди да су микроби из свемира стигли на нашу планету на комети и да су се затим "размножили" у облик живота какав је нама познат пре 3,8 милијарди година.

Он такође вјерује да су патогени попут SARS вируса стигли на Земљу из дубоког свемира.

"Ми смо сви ванземаљци и имамо исте космичке претке", рекао је када је објављена његова јануарска студија, која је била жестоко критикована у научним круговима.

Иначе, Викрамасинге био је на челу Центра за астробиологију Универзитета у Кардифу до прије две године, када су укинута средства за његово финансирање.

Контроверзни професор, једини научник који је свједочио против еволуције у чувеном креационистичком суђењу 1981. у Арканзасу, од тада има приватну компанију која ради захваљујући донацијама.

Критичари већ извргавају руглу његове посљедње тврдње и криве мањкавости у методологији испитивања.

Највећи проблем је што други научници не виде довољно доказа да је испитивани камен заиста потекао од метеорита.

Уз то, пошто је 2004. пао метеорит на исто мјесто у Шри Ланки, научници сматрају да је можда реч о старим узорцима који су могли за то време бити контаминирани.