Од када постоји живот на Земљи?

Агенције
Од када постоји живот на Земљи?

Живи организми можда су постојали на Земљи прије четири милијарде година – триста милиона година раније него што се раније мислило, показало је ново истраживање.

Ако откриће буде потврђено, то значи да је живот „процвијетао" за невјероватно кратко вријеме, након формирања Земље.

Истраживачи су открили доказе за такву претпоставку у честицама графита заробљеног у старим кристалима циркона у Западној Аустралији.

„Прије 20 година, ово би била јерес. Докази постојања живота у периоду од прије 3,8 милиона година били би шокантни", каже Марк Херисон, један од аутора студије и професор геохемије на Универзитету у Калифорнији.

„Живот на Земљи почео је готово одмах по њеном настајању."

Ново истраживање сугерише да је живот постојао прије „бомбардовања" унутрашњег дијела Сунчевог система, које је створило кратере на Мјесецу прије 3,9 милијарди година.
Атоми у графиту носили су обиљежја биолошког поријекла. Бии су обогаћени „лаким" изотопом угљеника, односно атомским низом који се обично повезује са живим бићима.

„Ако је живот на Земљи и уништен током ’бомбардовања’, онда је и убрзо поново процвјетао", каже Патрик Боенке, један од истраживача и дипломац у Херисоновој лабораторији.

„Планета је много више подсјећала на данашњу верзију него што се раније мислило."

Истраживачи, предвођени Елизабетом Бел, проучавали су више од 10.000 циркона формираних у магми Западне Аустралије.