Нови поглед на комету 67п

indendent.co.uk
Нови поглед на комету 67п

На најновијем снимку комете 67п/Чурјумов – Герасименко које је направила летелица Розета, могу се видети стрме и неприступачне литице посуте шљунком, високе око једног километра.

Розета, прва летjелица која је доспjела у орбиту неке комете и спустила роботско возило на њену површину, тренутно прави снимке комете са неколико километара висине и шаље их у контролни центар Европске свемирске агенције у Дармстаду, у Њемачкој.

Стрме литице је први идентификовао Сјуарт Еткинсон, британски астроном аматер, тако што је увећао снимак који је објавила ЕСА.

Еткинсон је написао на свом блогу "да је ове године Божић стигао раније", а његову увећану слику површине комете NASA је изабрала као астрономску фотографију дана.

Стрма литица са фотографије је снимљена отприлике прије двије недјеље. Због мале гравитације на комети, када би човјек скочио са врха те високе литице, вјероватно би преживио. На дну литице видимо глатку површину окружену шљунком на простору величине 20 метара.

Инструменти Розете су већ открили воду, метан и водоник, као и ријетке молекуле као што су формалделхид и водонични цијанид, што су открића која могу помоћи у давању одговора на питање да ли су комете биле кључни фактор у настанку живота на Земљи.

Комета ће бити најближе Сунцу у августу слиједеће године, а Розета ће је и тада пратити.