Нова брига за човечанство - крокодили могу да се пењу на дрвеће

Businessinsider
Нова брига за човечанство - крокодили могу да се пењу на дрвеће

Већина људи помно госматра земљу и воду када се нађе на територији на којој живе крокодили, међутим, истраживачи тврде да би требало да гледају и изнад себе, пише агенција Ројтерс.

Иако овим рептилима недостају очигледни физички атрибути који би наговијестили да је овако нешто могуће, они се заиста пењу на дрвеће па понекада и до самог врха, судећи по истраживачу Владимиру Динетсу са Универзитета Тенеси.

Истраживачи су проучавали крокодиле у Аустралији, Африци и Сјеверној Америци, а посматрање је показало да су они у стању да се попну и до 2 метра у висину.

Међутим, Динетс додаје да је чуо приче о томе да су људи видјели крокодиле који су се пењали и до висине од 10 метара.

Он тврди да крокодили немају структуру палца и стопала која би се очекивала од животиње која је у стању да се пење, али мањи и млађи крокодили су виђени како се вертикално пењу уз дрво док су се они већи пењали на дрвеће и гране под углом. Све ово показује колико су крокодили невјероватно спремни, смата Динетс.

„Пењу се јако полако, али временом стижу до свог циља", изјавио је он.

Ово откриће објављено је у јануару у журналу „Herpetology Notes" у сарадњи са Адамом Бритоном са Чарлс Дарвин универзитета у Аустралији и Метјуом Ширлијем са Универзитета Флорида.

Истраживачи вjерују да се крокодили пењу на дрвеће како би посматрали и чували своју територију и гријали се на сунцу.

„Пењање на дрво најчешће је забиљежено у предјелима гдје није било много простора за излежавање на сунцу што указује на то да им је требао алтернативан начин регулисања тјелесне температуре. Њихова опрезна природа наговјештава да пењањем на дрво имају бољи преглед када је надзирање територије и потенцијланих претњи и плијена у питању", тврде они.

Људи који доста времена проводе уз крокодиле већ су били упознати са овом способношћу, али ово је прва студија која је детаљно проучила ову појаву.

Динетс је у прошлости био аутор студије која је показала како крокодили користе гране за лов постављајући их на врх њушке одмах изнад нивоа воде како би намамили птице.

Ово је било прво истраживање које је открило коришћење алата од стране било ког рептила и први случај предатора који користи мамац.

Ови резултати такође наговјештавају потребу за већим опрезом палеонтолога када испитују фосиле изумрлих врста и доносе закључке.

„Да су крокодили врста која више не постоји, познавали би их само на основу њихових фосила. Међутим, онда никада не бисмо могли да претпоставимо да су били у стању да се пењу на дрвеће зато што немају физичке црте потребне за то", закључио је Динетс.