Нобел за медицину за матичне ћелије

Aгенције
Нобел за медицину за матичне ћелије

Стокхолм - Нобелова награда за медицину ове године је додјељена британском биологу и јапанском научнику за открића на пољу матичних ћелија, јавиле су агенције.

Нобелова награда за медицину ове године је додјељена британском биологу Џону Гурдону и јапанском научнику Шинији Јаманаки за открића на пољу матичних ћелија, саопштено је данас у Стокхолму.

- Њихова открића су означила револуцију у схватању како се развијају ћелије и организми - саопштио је шведски Каролинска институт који додјељује награду.

Како се наводи у саопштењу, овогодишњи лауреати награђени су за “откриће да зреле ћелије могу да буду репрограмиране у плурипотентне ћелије” које имају способност да се диференцирају и створе други тип ћелија.

Џон Гурдон је 1962. године открио да ДНК ћелије одрасле жабе садржи све неопходне информације да би трансформисао и развио све ћелије жабе.

Јапанац Јаманака је 40 година касније открио да зреле ћелије миша могу да се репрограмирају у плурипотентне ћелије, незреле ћелије које могу да се развију у друге ћелије у организму.
- Захваљујући репрограмирању људских ћелија, научници су створили нове шансе у проучавању болести и развоју дијагностичких метода и терапија - наводи се у саопштењу Нобеловог комитета.

Сер Џон Гурдон је рођен 1933. у Великој Британији. Студирао је на Оксфорду а усавршавао на Калифорнијском институту за технологију.

Од 1972. године је професор на универзитету Кембриџ.

Шинија Јаманака је рођен у Осаки 1962.

Студирао је медицину на универзитету Кобе и радио као хирург ортопед прије него што се посветио истраживањима.

Докторирао је на универзитету у Осаки 1993.

Професор је на универзитету у Кјоту и сарадник института Гледстоун.