Нико не може да објасни појаву у нашем Сунчевом систему

Агенције
Нико не може да објасни појаву у нашем Сунчевом систему

Наш Сунчев систем управо је постао јако чудан – објавила је Мишел Банистер, професорка астрономије са Универзитета Квинс.

Банистер је јавности представила откриће ТНО-а (транс-нептунског објекта) који се налази иза Нептуна у спољашњем Сунчевом систему. Непознати објекат је 160 хиљада пута блијеђи од Нептуна, што значи да би овај "свијет" могао да има мање од 200 километара пречника.

Оно што је чудно и што нико не може да објасни јесте то да се овај ТНО креће – ка горе. Притом се креће око Сунца "уназад", што не ради ниједан објекат у Сунчевом систему. Објекат је зато назван "Нику" према кинеској ријечи за бунтовника.

Начин на који се креће сугерише да га је нешто "избацило" из нормалног орбитовања, а Метју Холман с Харвард-Смитсониан Центра за астрофизику, који је био дио тима који је открио Нику, наводи како ово значи да се у нашем Сунчевом систему дешава нешто што не разумијемо.

Константин Батигин са Калифорнијског Института технологије додаје како је ријеч о невјероватном открићу – додајмо да је Батигин раније ове године открио присуство веће групе објеката који се могу објаснити присуством великог неоткривеног свијета, десет пута већег од Земље – можда је ријеч и о митској Планети Девет.

Детаљна анализа Никуа открила је да је овај ТНО такође дио веће групе објеката, па је Холман истражио да ли их можда привлачи гравитација Планете Девет. Међутим, тврди да то није ријеч. Трагали су и за патуљастом планетом, попут Плутона, али нису имали среће. "Не знамо шта је ово", рекао је Холман.