Непознати свјетлећи објекат уплашио астрономе

GS
Foto: YahooNews

Аустралијски научници открили су чудан објекат који се врти у Млијечном путу, а за који кажу да не личи ничему што су астрономи досад видјели.

Објекат, који је први уочио студент радећи на свом дипломском раду, сваког сата три пута ослобађа огромну количину електромагнетне енергије.

Ово откриће запањило је астрономе.

Циклус се понавља сваких 18,18 минута, рекла је астрофизичар Наташа Харли Вокер, која је водила истраживање након открића студента користећи велики телескоп.

Иако постоје и други објекти у свемиру који се укључују и искључују, попут пулсара (неутронске звијезде), она је нагласила да фреквенција од 18,18 минута никада прије није била опажена.

Проналазак овог објекта био је сабласан за астрономе јер на небу не постоји ништа што се слично понаша.

Истраживачки тим сада ради на разумијевању онога шта је открио.

Објекат је удаљен око 4.000 свјетлосних година од Земље, невјероватно свијетли и има изузетно јако магнетно поље.

Астрономи спекулишу да то може бити и такозвани бијели патуљак, остатак угашене звијезде.

"Али, и то је прилично необично. Знамо само за један пулсар бијелог патуљка и није тако сјајан као овај", објаснила је Вокерова.

Астрономи сматрају да би то могао бити и неки потпуно нови објекат.

На питање да ли би овај досљедан радио-сигнал из свемира могао бити дјело неког другог облика живота, Вокерова је одговорила: "Била сам забринута да су то ванземаљци".

Али, истраживачки тим успио је да проучи сигнал у широком распону фреквенција.

"То значи да то мора бити природан процес - ово није вјештачки сигнал", прецизирала је она.

Рад научног тима о овом објекту објављен је у најновијем издању часописа "Nature".