Неандерталци и људи - срећне комшије

Агенције
Неандерталци и људи - срећне комшије

Неандерталци су по свему судећи живјели у складним односима с првим људима, а можда се чак и укрштали с њима, потврдило је још једно истраживање тог типа.

Камене сјекире и оштри врхови стријела обе гране људске расе откривени су у кречњачким пећинама на сјеверу Израела.

Открића објављена у магазину "Times" навела су археологе на помисао да су ове двије врсте живјеле у хармонији на обалском планинском вијенцу на ком сада ратују комшије.

Ни једна од костију откривених у Нахал Ме’арот, мјесту под заштитом UNESCO, није имала смртоносне повреде што упућује да су праљуди живjели у миру прије 80.000 година.

Неандерталци су били много софистициранији него што им је икада приписивано, тврди археолог Данијел Кауфман, који наводи да су имали и своје ритуале на сахранама, као и одређене језичке способности.

Генетске студије су показале да модерни Европљани имају од један до четири одсто гена неандерталаца који су изумрли прије 28.000 година.

Долина у којој су пронађени остаци праљуди обухвата и пећине Табун, Јамал, ел-Вад и Скул, такође вриједна археолошка налазишта.

Овдје се налазе докази ране камене архитектуре и ловачко сакупљачког начина живота.