Научници у океанима открили планине шећера

ГС
Foto: Илустрација

Концентрације шећера на морском дну око 80 пута веће него што се очекивало.

Ново истраживање је показало да се на дну океана налазе огромне резерве шећера за које до сада нисмо знали.

Наиме, научници су открили да ливаде морске траве на дну океана могу похранити огромне количине "слатког".

Ради се о шећеру у форми сахарозе, а морска трава га, изгледа, испушта у океанско дно, односно у подручје ризосфере - биолошки најактивнији слој тла који се налази уз коријен и под његовим је директним утицајем. То значи да су концентрације шећера на морском дну око 80 пута веће него што се очекивало.

Довољно за 32 милијарде лименки Кока-Коле

- Морска трава широм свијета вјеројатно покрива око 1,3 милиона тона сахарозе - рекли су научници.

Другим ријечима, то је довољно за производњу око 32 милијарде лименки Кока-Коле, тако да би се могло рећи да се ради о "планинама шећера".

- Морска трава производи шећер фотосинтезом - казала је морска микробиологиња Николе Дубилиер.

У просјечним условима освјетљења ове биљке користе већину шећера који производе за властити метаболизам и раст. Али у условима јаког освјетљења, на примјер у подне или током љета, биљке производе више шећера него што могу искористити или ускладиштити. Затим отпуштају вишак сахарозе у своју ризосферу.

Штите шећер од микроорганизама

Оно што изненађује је то да околни микроорганизми не наваљују превише на тај шећер. Изгледа да морска трава, како би заштитила резерве сахарозе, испушта фенолне спојеве, пише Science Alert.

Ови хемијски спојеви, који се налазе у црном вину, кафи и воћу, као и на многим другим мјестима у природи, имају антимикробна својства која инхибирају, односно успоравају метаболизам већине микроорганизама, преноси Аваз.