Научници створили анти-тијело које блокира бол

Geek.com
Научници створили анти-тијело које блокира бол

Лијекови који се користе за ублажавање бола нису се значајно промјенили посљедњих година и скоро сви они имају поприличан списак споредних појава. Међутим, тим научника са Универзитета Дјук можда је открио алтернативу лијековима који се традиционално користе за ублажавање бола.

Научници су развили високо специјализовано анти-тијело које може да „отупи" одговор тијела на бол тако што дјелује директно на неуроне.

Професор Јонг Ли је оригинално тражио начин да изолује одређени тип натријумског канала под називом Нав1.7 који се налази на неуронима како би проучавао његову структуру. Ови канали регулишу проток натријума кроз мембрану неурона како би контролисали испаљивање електронских сигнала неурона.

Нав1.7 канал је познато по учешћу у генерисању бола и сензацији свраба, а Ли је користио анти-тијела како би заробио протеине канала. Убрзо потом се запитао да ли би било могуће створити анти-тијело које ће онеспособити функцију канала код живих организама.

Истраживачи могу да у лабораторији стварају анти-тијела која ће „нишанити" одређени молекул или структуру, и то је оно што су истраживачи са Дјука урадили.

Анти-тијело које су створили има висок афинитет према Нав1.7 натријум каналу на неуронима, што доводи до тога да се анти-тијела ј на површину ових протеина и стабилизују их у „off" (угашеном) положају. С обзиром да кроз канал више не пролази натријум, осjећај бола и свраба је потиснут.

С обзиром да неурони не шаљу сигнале које мозак тумачи као бол, ова техника би могла да буде ефектна у третирању упаљенских и неуропатичних болова.

Приликом тестирања на мишевима научници су открили да је овај третман ефикасан и да не изазива зависност или неке очигледне споредне појаве.

Дјук универзитет тренутно тражи средства како би патентирао анти-тијело и започео клиничко тестирање за фармацеутску употребу на људима.