Научници случајно открили како да зауставе бол свjетлом

Gizmodo
Научници случајно открили како да зауставе бол свjетлом

Истраживачи су открили да свjетло може бити коришћено како би се створио или прекинуо бол. Ово су уједно јако узбудљиве али и застрашујуће вијести.

Студија објављена у журналу „Nature Biotechnology" објашњава како су научници са Станфорда случајно открили како да уклоне бол док су истраживали утицај свjетла на покрете мишића код мишева.

Тим је убацио протеине назване опсини у нерве мишева и онда чекао неколико недjеља док њихови нерви нису били осjетљиви на свjетло како би отпочели тестове.

Током истраживања, научници су схватили да су различите врсте свjетла такође утицале на неуроне за пренос бола - поједине „нијансе" свjетла су заустављале бол у потпуности, док су га друге повећавале.

„Ово откриће има велике импликације на великом броју поља – од неуронауке до психологије и могло би да помогне милионима људи који пате од хроничног бола", изјавио је Адам Калрк Естес за Гизмодо.

Тешко је замислити какав ће ефекат ово откриће имати на модерну медицину или модеран рат као и на студирање оптогенетике – пољу које је започео Карл Дисерот.

У прошлости је Карл Дисерот заједно са колегама писао о потенцијалу оптогенетике када је у питању заустављање глади и лијечење болести мозга.

Оптогенетика не нуди само олакшавање бола. Прије свега неколико мјесеци научници су открили како да контролишу глад уз помоћ терапије свјетлом.