Научници пронашли нову планету

ГС
Научници пронашли нову планету

Међународни тим истраживача открио је егзопланету која би могла у потпуности да буде покривена водом.

Ријеч је о планети ТОИ-1452б која је удаљена око 100 свјетлосних година од Земље и налази се у сазвежђу Драко.

Већа је и има већу масу од Земље, а налази се у "насељивој зони", што значи да је температура одговарајућа како би могла постојати текућа вода.

Тим истраживача вјерује да би то заправо могла бити "планета океана", односно планета прекивена дебелим слојем воде.

Која биљка би могла да нас прехрани на Марсу?

Ово није први пут да је откривена егзопланета или планета са водом. Неки од Јупитерових и Сатурнових месеца су прекривени дебелим слојем воде, међутим, нова планета је много влажнија, чак и од Земље.

ТОИ-1452б је око 70 одсто већа од Земље и око пет пута масивнија. Њена ниска густина указује на то да је велики дио њене масе сачињен од лакших материјала у односу на оне који чине унутрашњу структуру Земље, као што је вода. Верује се да је сачињена од 30 одсто воде, док Земља садржи мање од један одсто воде. То значи да је идеалан кандидат за океанску планету.

Истраживачи су уочили траг планете помоћи Насиног свемирског телескопа Тес, који претражује небо у потрази за планетарним системима блиским нашем. С обзиром на то да је уочено благо смањење светлости дела неба, истраживачи су помислили да би у том подручју могла да се нађе планета већа од Земље. Потом је започела детаљнија потрага те је откривена планета ТОИ-1452б.

Досад није пронађена планета која подржава живот као Земља, али ако је хипотеза тачна, те се на површини нове планете заиста налази вода, онда би она могла бити примамљива нова мета у потрази за ванземаљским животом.

Истраживачи су истакли да је потребно још истраживања како би се потврдило да је ТОИ-1452б заиста океанска планета. Постоји могућност и да се ради о стјеновитој планети са мало или нимало атмосфере или чак стеновијој планети с атмосфером сачињеном од водоника и хелијума.

Истраживачи планирају да користе свемирски телескоп Џејмс Веб за будућа истраживања.

Планета је довољно близу да се може проучавати њена атмосфера, а налази се у регији која омогућава посматрање телескопом током цијеле године.

Такође, опсервације би могле да помогну истраживачима да разјасне природу и карактеристике ове фасцинантне планете, преноси б92.