Научници: Ово би могло да упозори на канцер седам године прије дијагнозе

Tanjug
Foto: AdobeStock

Научници са Универзитета Оксфорд идентификовали су протеине у крви који би могли да упозоре на канцер више од седам година прије дијагнозе.

Истраживачи су открили 618 протеина повезаних са 19 врста канцера, укључујући рак цријева, простате и дојке.

"Око 107 протеина пронађено је у групи људи чија је крв сакупљена најмање седам година прије дијагнозе, а ово откриће могло би да буде ‘кључни први корак’ ка превентивној терапији."

Двије студије, које је финансира група "Cancer Research UK", указују да би присуство одређених протеина могло на има утицај на стварање канцерогених ћелија.

- Да бисмо могли да спријечимо рак, морамо разумјети факторе који покрећу најраније фазе његовог развоја. Сада имамо технологију која посматра хиљаде протеина у хиљадама случајева рака, идентификујући који протеини имају улогу у развоју специфичних карцинома и који могу имати ефекте који су заједнички за више типова рак - рекла је професорка Рут Травис.

Извршни директор истраживања при "Cancer Research UK" др Иан Фокс истакао је да спречавање рака подразмијева свијест о најранијим знацима који упозоравају на болест, а да ће ове студије понудити први корак ка проналажењу превентивних третмана.

Научници су нагласили да су потребна даља истраживања како би се открила тачна улога протеина у развоју рака и које протеине треба тражити.

Додали су да би било потребно више рада да би се идентификовали тестови за откривање протеина у клиници и који лијекови би могли да циљају те протеине. Ови налази су објављени у часопису "Nature Communications".