Научници открили таласе на Титану?

Thewure.com
Научници открили таласе на Титану?

Научници су можда напокон успјели да потврде постојање течних таласа на Сатурновом мјесецу Титану. У питању је феномен који су годинама истраживали без икаквог успјеха.

Научници су већ неко вријеме заинтересовани за Титан зато што је по Наси у питању „један од светова највише налик Земљи".

Са својом густом атмосфером и хемијским једињењима богатим органским елементима, Титан подсјећа на смрзнуту Земљу од прије неколико милијарди година прије него што је живот почео да упумпава кисеоник у нашу атмосферу.

„Могућност постојања таласа на површини Титана, ствари јединствене за Земљу и наш соларни систем, већ неко вријеме интересује истраживаче а можда су напокон успјели да дођу до доказа који би подржали ову научну спекулацију.

Судећи по планетарном научнику Џејсону Барнсу, необичне рефлексије на површини једног од његових угљоводоничних океана могле би да буду изазване таласима преко површине овог лунарног океана названог Пунга Маре.

Овај океан сачињен је из гасова попут метана и етана који постоје у течном стању на површини Титана гдје је температура -180 степени Целзијуса.

Барнс тврди да су поједини пиксели на сликама које су начињене у оквиру Насине Казини мисије, свијетлији од других тако да би то могло да буде резултат узнемиравања површине.

„Чини се да смо пронашли таласе ван Земље. Оно што видимо може бити у складу са таласима, али не би требало одбацити ни друге могућности", изјавио је Барнес.