Научници идентификовали незамијењиве локације на Земљи

Popsci
Научници идентификовали незамијењиве локације на Земљи

Потпуно је нормално да причамо о угроженим животињским врстама, или оним изумрлим. Међутим, велики дио постојања животињских врста зависи и од средине у којој живе.

Ново истраживање у журналу „Science" анализирало је податке Интернационалне уније за конзервацију и свјетске базе заштићених подручја како би именовало незамијењивије дијелове наше планете.

Како би установили колико је неки предио незамијењив, научници су проучавали податке у вези са 173.000 заштићених подручја и 21.500 врста. Кључни фактор односио се на то колико неки предио доприноси опстанку одређене врсте и да ли би његово нестајање довело до истребљења тих животињских врста.

Истраживачи су идентификовали укупно 137 локација у 34 земље чије очување је изузетно важно. Многи од ових предела се већ налазе на UNESCO листи свjетске баштине, али више од половине није.

Међу најважнијим се налази и Sierra Nevada de Santa Marta Natural национални парк. Овај парк је дом великом броју аутохтоних и угрожених врста.

А ту су и одређени предjели који и не постоје као заштићене локације у пракси, иако се очекује да ће заштићени предjели – који чине 13 одсто укупне територије на Земљи, бити, као и што само име каже, заштићени. Али из бројних разога то није увијек случај.

Студија наглашава да многи државни планови укључују фокусирање на „харизматичне врсте" као што су популарни медвједи на начин на који може да угрози екосистем као цијелину.

Како би што боље руководили локацијама тако да све угрожене врсте, без обзира на то колико су мале и неатрактивне , истраживачи препоручују таргетирање оних врста према којима одређена локација има највећу обавезу да их заштити.

Све ове незамијњиве локације и животињске врсте које би профитирале њиховим очувањем можете погледати овјде