НАСА утврдила: Стијене у Марсовом кратеру „Језеро“ вулканског поријекла

vijesti.me
Foto: Ilustracija

Научници такође закључили да су стијене у кратеру много пута ступиле у интеракцију с водом, те да су неке од њих садржавале органске молекуле

Захваљујући истраживачком роверу "Персеверанце", којег је америчка Национална агенција за аеронаутику и свемир (НАСА) послала на Марс, утврђено је да су стијене у кратеру "Језеро" вулканског поријекла.

У саопштењу НАСА наведено је да се захваљујући „Персеверанце“-у дошло до информација о томе како су настале најстарије стене у кратеру „Језеро“ на Марсу.

Закључујући да су стијене у кратеру „Језеро“ вулканског поријекла, научници су навели да ће ово откриће дати нове информације о историји Сунчевог система, преноси Анадолија.

Научници су такође закључили да су стијене у кратеру много пута ступиле у интеракцију с водом, те да су неке од њих садржавале органске молекуле.

Ова открића побијају раније теорије о настанку кратера „Језеро“, будући да научници до сада нису били сигурни о каквом се тлу ради.

Сматрали су како је оно било типично дно древног марсовског језера, прекривено седиментним стијенама, а вулканско се поријекло спомињало тек као могућност.

Ровер „Персеверанце“ слетио је на Марс 18. фебруара, око седам мјесеци након лансирања.

У саопштењу Националне агенције за аеронаутику и свемир (НАСА) наводи се да су захваљујући самовозећем роверу „Персеверанце“ (Истрајност) дошли до сазнања о томе како су настале најстарије стијене у кратеру Језеро на Марсу.