NASA открила лед на Меркуру

Агенције
NASA открила лед на Меркуру

Научници NASA-а саопштили су 29. новембра да је на Меркуру, планети најближој Сунцу, откривено присуство леда насталог смрзавањем воде.

"Више од двадесет година дебатовали смо о томе да ли планета, најближа Сунцу, на свјој мрачној страни може садржати лед који је настао смрзавањем воде. Космички брод "Месинџер" сада нам је пружио непобитне доказе за то", наводи у званичном NASA-иниом саопштењу научник Шон Соломон.

Један од фасцинантних података које је NASA објавила, јесте и то што су санте леда уочене и на дјеловима на којима је температура знатно већа у односу на ону која је на Земљи потребна да би се лед одржао у чврстом, стабилном стању, преноси магазин "Форбес".

У тим предјелима изнад смрзнуте водене масе откривена је тамна материја за коју научници сумњају да представља комплекс органских молекула, те да је, заједно са ледом на Меркур стигла са неком од комета које су пале на ту планету.

Иако дјелови површине планете Меркур могу достићи и до 800 степени по Фаренхајту, још од средине седамдесетих година прошлог вијека теорија о постојању воде и леда на тој планети лебди над научним свијетом.

Почетком деведесетих прикупљене су прве информације које су наговјештавале присуство леда на тој планети, али из NASA-е тврде да тек сада имају заиста поуздане информације које то показују.