NASA открила још 10 џиновских црних рупа

klix.ba
NASA открила још 10 џиновских црних рупа

Моћни NASA-ин телескоп открио је десет огромних црних рупа које вребају у срцима удаљених галаксија. Откриће, до којег су научници дошли сасвим случајно, резултат је рада свемирског телескопа који користи X зраке.

“Гледали смо познате мете телескопа и примијетили црне рупе у позадини слика”, изјавио је Дејвид Александер, професор физике на Диурам универзитету.

Откривене црне рупе само су почетак истраживања опсерваторије а научници очекују стотине нових. С категоризацијом сваке џиновске црне рупе, научници се надају да ће их боље разумијети.

Судећи по NASA-и, откривање ових рупа било је кључан дио слагалице започете 1962. године када су астрономи примијетили сјај Х зрака у позадини свемира, али нису знали одакле је дошао.

Данас, научници знају да овај сјај долази од удаљених супер-огромних црних рупа, до којих неке имају масу неколико милиона пута већу од масе Сунца.

Међутим, ове форме црних рупа и даље се истражују.

“Рани резултати показују да су удаљеније црне рупе смјештене у већим галаксијама. Ово је за очекивати. Када је универзум био знатно млађи, било је знатно више акције приликом судара великих галаксија које су расле и сједињавале се”, изјавио је Лајонел Стерн из NASA-е.