Направљен снимак планете удаљене од Земље 63 свјетлосне године

Г.С.
Направљен снимак планете удаљене од Земље 63 свјетлосне године

Група истраживача са Института за астрономију Макс Планк успјела је да ухвати прву оптичку слику егзопланете која је удаљена 63 свјетлосне године од Земље.

Снимак планете смјештене ван Сунчевог система је направљен помоћу најнапреднијег оптичког телескопа на свијету у чилеанској пустињи Атакама. Снимање је изведено методом радијалне брзине.

​Егзопланета названа “Beta Pictoris c”, друга је планета откривена у том систему.

“Ово је прва директна потврда планете откривене методом радијалне брзине”, рекао је Силвестре Лакур, вођа програма за посматрање “ExoGRAVITY”, наводи “Спутњик”.

Водећи научник пројекта са Института Макс Планк, Френк Ајзенхауер рекао је да тек почињу да истражују запањујуће нове свијетове, од супермасивне црне рупе у центру наше галаксије до планета изван Сунчевог система.

“Beta Pictoris s” систем се налази на око 63,4 свjетлосне године од Сунчевог система. До данас су откривене само двије планете које круже у младом систему - прва откривена и фотографисана 2008. године названа је “Beta Pictoris b”. Друга, “Beta Pictoris c”, откривен је у другој половини 2019. године, а сада је направљен њен јединствен снимак.