Најмоћнији телескоп за откривање нове Земље

Срна
Foto: Илустрација

ПЕКИНГ- Кина креће у потрагу за настањивом планетом изван Сунчевог система и намјерава да 2025. лансира нови гравитациони телескоп са сателита.

Након што је послала роботе на Мјесец, спустила их и на Марс те изградила властиту свемирску станицу, Кина је сад бацила поглед на усамљене звјездане системе.

Кинески научници ће овога мјесеца објавити детаљне планове за прву кинеску мисију откривања егзопланета.

Кинески астрономи мисле да би настањива планета, названа "Земља 2.0", могла да има праве услове за постојање текуће воде те, можда, и живота.

Више од 5.000 егзопланета већ је откривено у Млијечној стази, већином помоћу Насиног телескопа "Кеплер", који је био у употреби девет година прије него што је остао без горива 2018. године.

Кинески тим научника очекује средства за почетак изградње сателита који ће бити лансиран на ракети "Лонг Марч" прије краја 2026. године.

Сателит "Земља 2.0" дизајниран је да носи седам телескопа који ће посматрати небо четири године. Шест телескопа заједно ће радити на истраживању сазвијежђа Лабуд-Лира, истог дијела неба који је прегледао и телескоп "Кеплер".

Телескопи ће тражити егзопланете откривајући мале промјене у сјају звијезде које указују на то да је планета прошла испред ње.

Кориштење више малих телескопа заједно даје научницима шире видно поље од једног великог телескопа као што је "Кеплер".

Шест телескопа "Земља 2.0" заједно ће гледати у 1,2 милиона звијезда на "комаду" неба од 500 квадратних степени, што је пет пута шире од "Кеплеровог".

Кинези наводе да ће њихов сателит бити десет до 15 пута снажнији од Насиног у капацитету снимања неба - преноси портал "Сајентифик Америкен".

Кинески тим за ову мисију већ има око 300 научника и инжењера, који су, углавном, из Кине, али очекују да ће им се придружити још астронома из свијета.