Маск открио када ће људска мисија слетјети на Марс

Независне
Foto: ФБ

Директор "СпејсИкса"-а Илон Маск открио је да би прва људска мисија на Марс требала бити изведена 2029. године. Тачније, људи би на Црвену планету уз помоћ ракете Старшип требали слетјети те године.

Пут до Марса би, према Маску, имао неколико корака. Прво би се Старшипом посада и опрема довела у орбиту гдје се брод пуни горивом те у једном трену наставља седмомјесечно путовање до Марса, пренио је "Индепендент".

Познати техно милијардер донедавно је вјеровао да ће прве мисије на Марс стићи већ 2024. или 2026. године, али није све ишло по плану.

Једна од "кочница" била је и тужба Џефа Безоса и његове компаније "Блуе Оригин" који су НАСА-у и "СпејсИкс" одвели на суд због "непоштене додјеле средстава за израду летјелица на Мјесец".

Упркос свим недаћама, којима је допринијела и криза у Украјини, "СпејсИкс" је остварио више достигунћа у изради вишепланетарне ракете која може преносити људе и терет - спојивши примарну летјелицу на бустер Супер Хеви.

Старшип ће спајањем на бустер у орбиту моћи достављати до 150 тона терета, што га чини најмоћнијом ракетом икада.

Први орбитални тест за Старшип најављен је за наредни мјесец кад ће из Старбазеа путовати сат и по до циља смјештеног у близини обале Хаваја.

Највећи проблем код Старшипа је обезбиједити могућност вишеструког кориштења којег Маск сматра фундаменталним кораком при трансформисању човјечанства у вишепланетарну врсту.

Појашњавајући значај могућности вишеструког кориштења летјелица Маск је током једног догађаја недавно упитао: "Колико би коштале авионске карте да авиони не могу летјети више пута?" Нагласио је да би, уколико би се то постигло са свемирским летјелицама, летови касније коштали свега пар милиона долара, што је описао као "врло јефтино".

Подсјећамо, коначни циљ је до 2050. успоставити трајну колонију на Марсу уз услов да људске мисије крену прије 2030.