Марс: Ако је било живота, има га и сада

Daily Mail
Марс: Ако је било живота, има га и сада

Марсовци су вjероватно постојали, и могуће је да су и данас присутни на Црвеној планети – али не у форми коју би људи могли да препознају, изјавили су научници из Велике Британије.

Они вjерују да је откривање минерала испод површине Марса „најјачи доказ до сада" који иде у прилог постојању живота на овој планети.

Међутим, у питању нису мала зелена створења, већ прости микроорганизми, пише Daily Mail.

Истраживање које је спровео Природњачки музеј са Универзитетом у Абердину, открило је да су сви састојци потребни за настанак живота присутни испод површине Марса и то током цијелог његовог постојања.

Када се метеорити сударе са површином Марса, они дјелују као природне сонде и избацују комаде стијена које су се налазиле дубоко испод коре.

Истражујући податке које је сакупила NASA, научници су анализирали стијене и октрили да оне садрже глину и минерале који су промјењени дјеловањем воде.

Скоро половина живота на Земљи су прости микроорганизми који живе у њеној унутрашњости а научници тврде да је могуће да је исто тако и на Марсу.

Доктор Јозеф Мичалски, вођа студије изјавио је да су сви састојци за стварање живота ту, али су у постојећим условима мали једноћелијски организми били једини који су могли да опстану.

„Мислим да би ме више изненадило да откријемо да на Марсу никада није било живота него да једнога дана откријемо да је некада постојао. А ако је живот некада постојао, постоји велика шанса да постоји и данас", додао је Мичалски.