Маљаве крабе добиле по Дејвиду Хаселхофу

Aгенције
Маљаве крабе добиле по Дејвиду Хаселхофу

Нова врста краба, откривених 2011. године, добила је име по холивудском љепотану Дејвиду Хаселхофу, јунаку популарне серије "Чувари плаже".

Крабе "хоф" припадају врсти јети краба, карактеристичких по маљавости дуж чељусти и удова.

Живе у условима за које се може рећи да су неки од најекстремнијих на планети. Тачније, живе на дубини од 2.000 метара, гдје вулкански отвори могу да загрију воду до 380 степени Целзијуса, и докле не допире свјетлост, и гдје има врло мало кисеоника.

Крабе се хране тако што "узгајају" бактерије на длакавом предњем дијелу, а потом их гутају уз помоћ специфичних дијелова уста сличних "чешљевима".

Према мишљењу стручњака, крабе "хоф" вјероватно потичу из морских дубина око вулканских отвора који се простиру дуж бразда у источном Пацифику.

Потом су се шириле до Атлантика кроз Дрејков мореуз, који раздваја Јужну Америку и Антарктик.

Највјероватније су користиле океанску струју познату као ACC - антарктичка струја западних вjетрова, која се креће у правцу казаљке на сату, од запада ка истоку око Антарктика, кроз Дрејков мореуз.

Становници Земље већ 40 милиона година

Будући да је густина њихових јата различита на различитим мjестима, научници сматрају да то има неке везе са њиховом ограниченом способношћу размножавања.

Проучавање ларви открило је да су оне минијатурне верзије одраслих животиња, али немају функционална уста. Анализа ДНК ракова јети, укључујући и врсту "хоф" показала је да су ови зглавкари почели да се шире и гранају прије око 40 милиона година.