LMA изазива револуцију у свемиру

Aгенције
LMA изазива револуцију у свемиру

Радио-телескоп АLMA, најсавршенија астрономска алатка до сада, већ девет година проучава поријекло универзума. Изградњом највећег телескопа на свету 2013. године, АLMA ће изазвати праву технолошку револуцију, јер ће моћи да сними и открије незамисливе ствари у свемиру, за које NASA нема могућности.

Један од највећих научних подухвата 21. вијека, телескоп АLMA (Atacama Large Millimeter/submilimmeter Array) на пустињској висоравни Атакама у Чилеу, ради смањеним капацитетом, јер је још увијек у изградњи.

Задатак овог досад највећег и најкомплекснијег поља радио-телескопа је да истражује и проучава процесе који су се догодили неколико стотина милиона година након настанка универзума, када су прве звијезде почеле да сијају.

Највећи телескоп на свијету би требало да буде завршен у марту 2013. године, а научници најављују да ће изазвати праву технолошку револуцију, јер ће моћи да сними и открије незамисливе ствари у свемиру.

Ово чудо од технике ће бити и до десет пута оштрији и прецизнији телескоп, у односу на онај који користи NASA.

Његов рад би требало да објасни садашњи изглед космоса и поријекло живота.

АLMA, чија је изградња почела 2003. године, састоји се од низа повезаних џиновских антена распоређених на највишем платоу (5.000 метара надморске висине) недалеко од границе Чилеа и Боливије.

Оно што АLMA телескоп издваја је и то што може да ухвати свијетлост која није видљива оку, као и да разазна облаке густог хладног гаса из којег се формирају нове звијезде.

Астрономи ће, такође, моћи да виде и формирање планета око звијезда, као и да проучавају супермасивну црну рупу у средишту наше галаксије која се због прашине не може видјети оптичким телескопима.