Кинески научници произвели воду са мјесечевог тла

СРНА
Кинески научници произвели воду са мјесечевог тла

ПЕКИНГ - Кинески научници открили су потпуно нову методу производње великих количина воде кориштењем Мјесечевог тла донијетог у експедицији из 2020. године, јавила је државна телевизија.

Кинески апарат "Чанге-5" је 2020. године постао први који је узео узорке са Мјесеца након 44 године.

Истраживачи са државне Кинеске академије наука открили су да минерали у овом узорку тла са Мјесеца садрже велике количине водоника, који реагује са другим елементима када се загрије на веома високу температуру, чиме се ствара водена пара.

"Послије три године темељног истраживања и поновљене провјере, откривен је потпуно нови метод кориштења Мјесечевог тла за производњу великих количина воде, за који се очекује да ће обезбиједити важну пројектантску основу за изградњу будућих лунарних научноистраживачких станица и свемирске станице", наводи се у извјештају.

Ово откриће могло би да има важне импликације за вишедеценијски кинески пројекат изградње сталне лунарне станице.

Шеф америчке Насе Бил Нелсон више пута је подигао узбуну због брзог напретка кинеског свемирског програма и могућности да Пекинг успостави доминацију над најбогатијим локацијама на Мјесецу.

Користећи нову методу, једна тона лунарног тла моћи ће да произведе око 51 до 76 килограма воде, што је еквивалентно количини од преко стотину боца воде од пола литра или дневној потрошњи воде за пиће за 50 људи, саопштила је државна телевизија.

Кина се нада да ће недавне и будуће лунарне експедиције поставити темеље за изградњу Међународне лунарне истраживачке станице. Пекинг предводи ову иницијативу заједно са Русијом