“Кеплер 78б” окрене се за 8,5 часова

Агенције
“Кеплер 78б” окрене се за 8,5 часова

Вашингтон - Астрономи су открили егзопланету која се креће око своје звијезде по рекордно краткој орбити - пуни круг јој траје свега 8,5 часова, преносе агенције.

Планета је уочена помоћу космичког телескопа “кеплер” и добила је име “Кеплер 78б”.

Ова планета удаљена је од Земље 700 свјетлосних година. Удаљеност између “Кеплера 78б” и њене звијезде 40 пута је мања од растојања између Сунца и Меркура у нашем систему.

Због рекордне близине звијезде, егзопланета је, у ствари, тек гомила - лаве.

Она је све вријеме окренута према звијезди једном страном и зато је на једној половини “Кеплера 78б” вјечна ноћ, а на другој увијек дан.

Истовремено, астрономи су уз помоћ телескопа “Хабл” открили планету, на први поглед врло сличну Земљи, која је удаљена 63 свјетлосне године.

Она је, као и Земља, плаве боје, међутим температура атмосфере је већа од 1.000 степени, а плаву боју јој не дају мора и океани, него безброј силицијумских честица на површини.

У атмосфери ове егзопланете често бјесне снажне буре и вјетрови, који подижу у атмосферу честице минерала, изазивајући тзв. стаклену кишу.

Астрономи су у сазвјежђу Делфина забиљежили појаву најсвјетлије звијезде од 1999. године.

Према подацима Централног бироа за астрономске телеграме, први је нову звијезду запазио јапански астроном Коићи Итагаки.

Он је 14. августа у сазвјежђу Делфина (граничи се са сазвјежђем Лабуда и Водолије) запазио раније непримијећену звијезду шесте звјездане величине.