Како је умро Рамзес III?

Aгенције
Како је умро Рамзес III?

Заборавите на старе теорије завjере о уједима змија и фаталним отровима. Египатски фараон Рамзес III умро је од бруталног пресjецања гркљана, показала је нова студија.

Истраживање је пружило увид у мистерију која је дуго мучила научнике – да ли је Рамзес умро од уједа отровнице, подметнутог токсичног напитка или је убијен у политичком обрачуну?

Ако је ријеч о посљедњем, ко је био егзекутор?

Истраживачи кажу да је умро од руке убице по плану једне од његових жена и сина који је желио да га наслиједи.

Скенирањем његове мумије након што су уклоњени слојеви завоја, откривен је дубоки рез на његовом врату, највјероватније направљен оштрим ножем, кажу научници у студији објављеној у Британском медицинском журналу.

"Наша ЦТ анализа даје доказ да су завјереници убили Рамзеса III пресјекавши му грло", стоји у извештају.

Његов гркљан, врат и артерије брутално су исјечени и изазвали су тренутну смрт.

"Оштећења врата након смрти мало су вјероватна, будући да је имао огрлицу која је до 1886. била нетакнута, а преко ње дебео слој битумена.

Још један доказ је и пронађени медаљон у виду Хорусовог ока у рани, дубоко у меканом ткиву, заједно са хомогеним материјалом који је дубоко продро највјероватније током балзамовања", пишу истраживачи.

Студија истиче једну од његових жена и њеног сина као највјероватније завјеренике. Суд их је разоткрио и Рамзесовог потомка Пентавера прогласио кривим, што га је потом навело на самоубиство.

Необична мумификација непознатог човјека, за ког се вјерује да је управо Пентавер, показује "некраљевску сахрану" будући да је био огрнут само у козју кожу.

Недостатак свечанијих обреда највероватније је била казна због ковања плана за убиство фараона.

"Сахрањивање припадника фараонове породице у козијим и овчијим кожама било је веома ретко будући да су се ти материјали сматрали нечистим за ритуал", стоји у студији.

Ипак, генетска анализа пронашла је крвно сродство између Рамзеса и мумифицираног тијела за које се вјерује да је припадало Пентаверу.

Краљ Рамзес III познат и као "велики бог", владао је између 1187. и 1156. године пре Нове ере.

На мјесто владара дошао је други син, ког је он именовао за насљедника.