Хокинг изгубио опкладу вијека

BBC
Хокинг изгубио опкладу вијека

Лондон - Прослављени научник Стивен Хокинг признао је у изјави за BBC да није очекивао да ће Хигсов бозон бити пронађен у CERN-у и да га је ово откриће коштало 100$, колико је дужан Гордону Кејну да плати послије изгубљене опкладе.

2000. године, Хокинг се кладио са физичарем са Универзитета у Мичигену, Гордоном Кејном, да се теоријска честица која би требала да да масу другим битним честицама (као што су електрони и протони) никада неће пронаћи и да у томе неће успјети ни Велики хадронски сударач (LHC), али ни други акцелератори који ће то покушавати.

Јуче су научници у CERN-у (Европска организација за нуклеарна истраживања) објавили откриће бозона, који би могао да буде митска "Божја честица" и Хокинг је BBC-евом новинару Палаба Гошупризнао да је изгубио опкладу, коју су медији називали "опкладом вијека".

"Уочили смо нову честицу, која одговара Хигсовом бозону", изјавио је и четвртак генерални директор CERN-а Ролф Хојер и додао да ово откриће представља историјски камен темељац за даља глобална истраживања.

Легендарни Питер Хигс, научник који је прије педесет година предвидио постојање бозона, послије открића рекао је уз сузе: "За мене је заиста невјероватно да се ово десило за мог живота."