Хабл открио планету која не би требало да постоји

Aгенције
Хабл открио планету која не би требало да постоји

Тим истраживача открио је доказе да планете могу да се формирају прилично далеко до својих звијезда, на много већој удаљености него што је откривено раније.

Астрономи су изјавили како су, користећи Насин "Хабл"свемирски телескоп, пронашли доказе да се једна планета формира на 12 милијарди километара од своје матичне звијезде, што је једнако двострукој раздаљини од Сунца до (онога што је некада био) Плутона.

Формирање планете далеко од своје звијезде је супротно конвенционалној теорији о фомирању планета. Планете се обичо формирају десетинама милиона година од прашине, стијена и гасова, али то се дешава у близини матичне централне звијезде, као што је "код нас" Сунце.

Планета се почиње формирати када облак остатака стијена и плина направи вртлог око звијезде. Делови почињу да се хладе и сљепљују и чине најпре мале стијене, а неке постану велике планете.

Ова планета смјештена је унутар прашине гасног диска око малог црвеног патуљастог TW Hydraea, који тежи само 55 посто масе Сунца.

Ово откриће отворило је и повећало број могућности у планетарном систему у Млијечном путу. Вјеровало се да је за формирање планете потребно више десетина милиона година. Планета удаљена 12 милијарди километара од своје звијезде требало би да се формира 200 пута дуже од Јупитера, који је удаљен 800 милиона километара од Сунца.

Али, оно што ову причу компликује јесте да је планета TW Hydraea стара само осам милиона година и има малу масу. "Потребно је да имате камење пре формирања планете. Али ако не постоји планета у процијепу и нема прашине веће од зрна пијеска онда је то нови изазов пред свим стручњацима из области астрономије", рекао је лидер истраживања Џон Дебис.