Физичари „помјерили границе науке

Independent
Физичари „помјерили границе науке

Група научника са Харварда и МИТ-а створила је стање материје које је до сада постојало само у домену научне-фантастике.

Физичари су испитивали својства фотона – елементарне честице која сачињава свjетлост и друге типове електромагнетне радијације, када су успjели да створе молекуле створене од везаних фотона.

Ово откриће је запањујуће пошто се коси са вjеровањем научника да су фотони честице без масе које не врше међусобну интеракцију.

Могућност стварања молекула из фотона за научнике представља „помjерање граница науке".

„Већина својстава свjетлости за које знамо потичу од чињенице да фотони немају масу и не врше међусобну интеракцију. Оно што смо учинили јесте стварање посебног медијума унутар ког фотони врше међусобну интеракцију толико снажно да почињу да се понашају као да имају масу и спајају се како би створили молекуле. Физика онога што се дешава унутар медија слична је свjетлосној сабљи из „Звjезданих ратова"", изјавио је професор физике са Харварда Михаил Лукин.

Научници се надају да ће ово откриће помоћи квантним компјутерима пошто би се технологија ослањала на протоне да носе и размjењују квантне информације.