Физичари корак ближе откривању настанка универзума

Б92
Физичари корак ближе откривању настанка универзума

Рим - Два тима научника су по први пут прецизно забиљежили изузетно риједак догађај у физици који нам пружа увид у тачност нашег виђења постанка универзума, преноси Б92.

Два тима из Европског центра за нуклеарно истраживање (ЦЕРН), тврде да су измјерили честицу названу „Б” приликом њеног разлагања у пар миона – фундаменталну честицу.

Пјерлуиђи Кампана, вођа једног од два тима укључена у ово истраживање, назвао је резултате важним развојем који помаже да се потврди такозвани стандардни модел физике честица.

Кампана је изјавио да се стандарни модел полако потврђује, иако описује свега пет одсто универзума.

Свега пар „Б” честица од неколико милијарди се разлаже на мионе, показује ново истраживање, а експериментални резултати се слажу са оним што предвиђа стандардни модел.

Истраживачи већ дуго времена трагају за овим ријетким разлагањем а оно је примјећено у подацима који долазе из Хадронског сударача у Церну.

- Ово је процес који су физичари који се баве честицама покушавали да открију пет година - изјавио је Џо Инкандела, вођа другог тима који је учествовао у истраживању.

Он је ово назвао „ријетким процесом у који је укључена честица са масом хиљаду пута мањом од најтеже честице за којом физичари тренутно трагају”.