Ево открића које се неће свидети женама

Aгенције
Ево открића које се неће свидети женама

Нова студија спроведена на Медицинском факултету универзитета Станфорд показала је да мушкарци заиста пате више од грипа, а за све је крив, наравно, тестостерон.

Годинама се шири мит о томе како мушкарци слабије подносе грип и прехладе и да најчешће преувеличавају своје сезонске болесничке муке. То није далеко од истине, тврде британски научници, јер мушкарцима симптоми грипа заиста теже падају, преноси "Дејли телеграф".

Како је показала студија универзитета Станфорд, грип је знатно јачи када напада мушкарце. Главни кривац томе је тестостерон, који успорава и слаби одбрамбену реакцију имуног система.

Научници поменутог универзитета изучавали су реакције мушкараца и жена на вакцину против грипа. Испоставило се да жене генерално имају јачи одбрамбени систем, који је знатно дjелотворнији након вакцинације.

Ситуација је најгора у случају мушкараца са високим нивом тестостерона, чија ја борба против грипа најтежа и најспорија.

"Ово је прва студија која експлицитно показује везу између нивоа тестостерона, генетике и реакција имуног система људи", тврди професор микоробиологије и имунологије Марк Дејвис.

Резултати истраживања његовог тима објављени су у часопису "Proceedings of the National Academy of Sciences".. Научницима и даље није јасно како је еволуција удесила то да хормон који је задужен за класичне мушке сексуалне карактеристике (снагу мишића, раст браде...) истовремено слаби њихов имуни систем.