Ђакузи смрти на дну океана: Убија све што му се приближи VIDEO

Агенције
Ђакузи смрти на дну океана: Убија све што му се приближи VIDEO

Истраживачи су открили огроман базен соли близу обале у Њу Орлеансу, познатији као "Ђакузи смрти". Налази се на дну океана, а он сам нема дно и стога важи за најмистериозније мјесто на планети, са организмима који се можда могу наћи и на другим планетама, наводе научници.

"У посљедњој етапи ових истрага угљеноводоничне заједнице морксог дна, фокусирали смо се на безан са већим сланим раствором, названим "Ђакузи очајања", због његове топле температуре (19 степени Целзијуса) и високим садржајем соли. То може бити јако опасно за животиње које се нађу близу, с обзиром да смо доста мртвих пронашли около", написали су истраживачи у Океанографији.

"То је једна од најневјероватнијих ствари у дубоком мору. Одете на дно океана и тамо затекнете нешто попут језера или ријеке како тече. Чини се као да више нисте на овој планети", рекао је професор Ерик Кордс, са Универзитета Темпл.

Тим је извадио узорке микроба који су се адаптирали на живот у окружењу са високим нивоом соли, а Кордс вјерује да ова бића могу да указују да постоји живот на другим планетама у нашем соларном систему, и даље.

"Већина научника гледа на ове екстремне земљине становнике као моделе нечега што можда можемо открити на другим планетама. Технологија коришћена на дну океана ће дефинитивно бити примијењена на свјетове поред нашег."

Једна од главних циљева прегледања овог базена соли био је да се спроведе мапирање високе резолуције за истраживање тог подручја.

"Испод површине са вискоким нивоом соли, налази се густо, пуно угљеноводоника и флуидно блато. Уређај је дошао до 19 метара дубине, али никада није достигао до чврстог дна, што може да значи и да нема дна."

Прелиминарне анализе показале су да је слани базен засићен метаном.