Човјеколики остаци из Кине бацају ново свјетло на камено доба

Танјуг
Човјеколики остаци из Кине бацају ново свјетло на камено доба

ПЕКИНГ - Фосилни остаци човеколике врсте који су откривени у југоисточној Кини збуњују научнике и пружају још један доказ колико се мало зна о култури каменог доба, преноси данас AFP.

Понекад називани “људима црвеног јелена”, пронађени остаци су стари између 11.500 и 14.500 година и представљаљу комбинацију модерних и архаичних људи, навео је аустралијско-кинески тим стручњака у тексту објављеном у листу “PloS One”.

Остаци, укључујући лобању и зубе, најмање три индивидуе пронађени су у провинцији Јунан 1989. године, али су тек 2008. године узети за проучавање.

Четврти дjелимично очувани скелет пронађен је 1979. године у селу Лонглин у оближњем региону Гуангси Жуанг али је ископан из стијене тек 2009. године.

- Ови нови фосили можда припадају до сада непознатој врсти која је прежјивела до самог краја леденог доба прије око 11.000 година. Са друге стране, можда је ријеч о раној и до сада непознатој миграцији модерних људи из Африке, популацији која можда генетски није допринела људима данас

- рекао је вођа тима Дарен Карно, професор на Универзитету Нови Јужни Велс.

Већина реликвија и остатака древних народа, попут неандерталаца који су изумрли прије око 30.000 година пронађена је у Европи и Африци, док су фосилни остаци у Азији ријетки.

Прије народа црвеног јелена ниједан фосил млађи од 100.000 година није пронађен у источној Азији али скорашња открића показују да су ту земљу можда ипак насељавали човјеколики рођаци, кажу стручњаци.

- Откриће народа црвеног јелена отвара ново поглавње у причи о људској еволуцији - азијско поглавље, а то је прича која је тек почела - рекао је Карно.